Қалмұханбет Қасымов өткен жылғы жол-көлік оқиғасы деректерін жариялады
Министрдің жауабына қарағанда, Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының деректеріне сәйкес Қазақстанда жол -көлік оқиғасында кісі өлімінің (4 365 адам) ең жоғары деңгейі 2007 жылы тіркелген. Осы кезеңде 100 мың тұрғынға шаққанда Еуропа елдерімен салыстырғанда жол-көлік оқиғасында қаза болғандардың ең жоғары көрсеткіштерінің бірі болып белгіленген.
«Қазіргі уақытта 2007 жылмен салыстырғанда республикада 2018 жылы жол апаттарындағы кісі өлімі екі есеге 4 365-тен 2 096 адамға дейін азайды. Бұл ретте өлім көрсеткіші 100 мың халыққа шаққанда көрсетілген кезеңде 17,7-ден 11,6-ға дейін төмендеді. Ресейде бұл көрсеткіш - 13, Қырғызстанда - 15, Румыния мен Болгарияда - 8, Еуропа одағы бойынша орташа алғанда - 5 жағдайды құрайды. Елімізде жол қауіпсіздігін қамтамасыз етуге бағытталған іс-шаралар кешені жүйелі түрде жүзеге асырылады. 2014 жылы «Жол жүрісі туралы» Заң әзірленді, ол барлық уәкілетті органдардың, сондай -ақ жол жүрісі саласына тартылған жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен міндеттерінің нақты жүйесін құруға мүмкіндік берді», - деп атап өтеді Қ.Қасымов.
Оның айтуынша, Заңмен көлік құралдарын басқаруға рұқсат беру талаптары күшейтілген. Мысалы «С» және «D1» кіші санатын алу үшін 21 жасқа толған, кемінде 3 жыл жүргізуші жұмыс өтілі, оның ішінде кемінде бір жыл «С1» санатына жатқызылатын көлік құралдарын басқару өтілі болуы қажетті. Сондай-ақ «D» санатындағы көлік құралын басқару құқығын алу үшін адамдардың және жүргізушілердің өтілі 21- ден 25 жасқа және жүргізушінің жұмыс өтілі 3 жылдан 5 жылға дейін ұзартылған. Жүргізушілерді даярлаудың сапасын арттыру бойынша жүйелі шаралар қабылданды. Мамандандырылған ХҚКО-ларда емтихан қабылдау компьютерлік тестілеу арқылы және нәтижесіне емтихан қабылдаушының ықпалын болдырмайтын автоматтандырылған автодромдарда ұйымдастырылды. Емтихан тапсырудың барлық процесі бейнекамераға жазылады.
«Сонымен қатар, мамандандырылған ХҚКО-лардан онша алыс емес орналасқан 25 аудандық тіркеу-емтихан пунктінде алғашқы жүргізуші куәліктерін беруге тыйым салынады. 2018 жылы барлығы 497 мың емтихан қабылданды. Бұл ретте емтихан тапсырған азаматтардың жартысынан азы ғана алғаш жүргізуші куәліктерін алды - 229 мың адам. Жалпы көрсетілген шаралар соңғы бес жылда 1 жылға дейінгі басқару өтілі бар жүргізушілердің кінәсінен жол апатының саны 48 пайызға (2014 жылы 934-ден 2018 жылы 488-ге дейін) және 1 жылдан 3 жылға дейін 53 пайызға (2014 жылы 1 543-ден 2018 жылы 726-ға дейін) төмендеді», - деді ол.